Loading...

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1  / ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η ενότητα “Φτιάξε τη δική σου όπερα” απευθύνεται στον μαθητή εντός και εκτός σχολείου, στην εκπαιδευτική κοινότητα και σε όποιον του αρέσει η όπερα, αλλά και οι παραστατικές τέχνες ευρύτερα, και θα ήθελε να τολμήσει να φτιάξει και να ανεβάσει τη δική του παράσταση. Δεν είναι ένας οδηγός με βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε ή με μεθοδολογίες που αν τις ακολουθήσετε θα φτιάξετε την παράστασή σας, το “Φτιάξε τη δική σου όπερα” είναι περισσότερο μία πηγή έμπνευσης, μία ενότητα με πληροφορίες που σίγουρα θα σου φανούν χρήσιμες σε όλη τη διαδικασία, μία ενότητα που φιλοδοξεί να σας ωθήσει στη δημιουργικότητα χωρίς να σας απασχολεί ο κατάλληλος χώρος, το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό και τα κατάλληλα μέσα. Ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που μπορεί να σας φανεί χρήσιμο στις προκαθορισμένες γιορτές της σχολικής κοινότητας, αξιοποιώντας συγκεκριμένες ενότητες του υλικού, είτε σε μία μεγάλη τελική παρουσίαση στο τέλος της χρονιάς, ανεβάζοντας μία παράσταση με την τάξη σας, ή ακόμη ως εργαλείο για τα μαθήματα σας μέσα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, με αφορμή μία μονάχα ενότητα. Η σκηνή που είναι κρυμμένη μέσα στην τάξη σας σε περιμένει.

Φτιάξτε τη δική σας όπερα λοιπόν, και μη σας τρομάζει ο τίτλος, να θυμάστε πως η όπερα διαρκώς μεταμορφώνεται και περιμένει να σας μάθει πολλά!

Εισαγωγή

Κάποιες δραστηριότητες του τομέα της επικοινωνίας, μάλλον, τις γνωρίζετε ήδη αρκετά καλά. Instagram, Facebook, Tik Tok κ.α. είναι μερικές από τις πλατφόρμες που ήδη γνωρίζετε και στις μέρες μας είναι εξαιρετικά χρήσιμες, έως και απαραίτητες, για την επικοινωνία μιας παράστασης. Προσαρμοσμένοι λοιπόν στο σήμερα και στο πλαίσιο το οποίο βρισκόμαστε (σχολείο, μικρές καλλιτεχνικές ομάδες κλπ.), θα γνωρίσουμε κάποιες πτυχές της ειδικότητας και των αρμοδιοτήτων του/της υπεύθυνου επικοινωνίας.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα τον ρόλο της επικοινωνίας σε μία παράσταση σκεφτείτε πολύ απλά ότι ετοιμάζετε μία παράσταση με την ομάδα σας και κάποια στιγμή, όταν ο στόχος και το αισθητικό αποτέλεσμα σας έχει διαμορφωθεί και οι πρόβες σας ξεκινάνε, θέλετε να το επικοινωνήσετε στο κοινό.

Να γνωρίσουν την καλλιτεχνική ύπαρξη και ταυτότητά σας, να διαβάσουν και να δουν κάποια πράγματα για το έργο σας, και το βασικότερο από όλα, να έρθουν να δουν την παράστασή σας. Στην πραγματικότητα μέσω της επικοινωνίας θέλετε να φτάσετε σε γνωστούς, και κυρίως άγνωστους θεατές, που θα ήθελαν να παρακολουθήσουν την παράστασή σας. Ο/Η υπεύθυνος επικοινωνίας έχει ως βασικές αρμοδιότητες τη δημιουργία επικοινωνιακού υλικού, όπως για παράδειγμα έντυπα, δελτία τύπου, video, newsletter, ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά σποτ, σελίδα στο διαδίκτυο, κ.α. Επιπλέον, είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση του περιεχομένου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media). Η επικοινωνία μιας παράστασης ωστόσο δεν είναι κάτι απλό, ακόμη και σε ένα μικρό πλαίσιο όπως το δικό μας. Αυτός/ή που θα αναλάβει την επικοινωνία πρέπει να γνωρίζει πολύ καλά το κεντρικό υλικό, δηλαδή την παράσταση που θέλει να επικοινωνήσει, και να είναι σε στενή επαφή με τη διαδικασία προβών και τους καλλιτέχνες, έτσι ώστε να μπορέσει να διαμορφώσει μια επικοινωνιακή εκστρατεία καθ’ όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας της παράστασης.

Στο σήμερα, με τη χρήση του διαδικτύου, υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι για να φτάσει η πληροφορία στο κοινό. Σκεφτείτε παλιότερα πως η επικοινωνία μιας παράστασης περιοριζόταν στις αφίσες, στο ραδιόφωνο και στις εφημερίδες, όσο για τα μικρότερα μέρη, ο τελάλης που περνούσε από γειτονιές και με ένα μεγάφωνο διαλαλούσε τις κοινωνικές εκδηλώσεις, αποτελούσε το κεντρικό επικοινωνιακό υλικό παραστάσεων. Καθώς όμως τα χρόνια έχουν περάσει, και βρισκόμαστε στην εποχή του διαδικτύου, έχουμε πάρα πολλές δυνατότητες δημιουργίας επικοινωνιακού υλικού. Σε αυτές τις δυνατότητες θα επικεντρωθούμε στη συγκεκριμένη ενότητα, δίνοντας έμφαση σε μία επικοινωνιακή εκστρατεία παράστασης μέσω της αξιοποίησης των social media.

Ας δούμε παρακάτω, κάποιους πιθανούς τρόπους προσέγγισης της δημιουργικής διαδικασίας:

  • διερεύνηση και επιλογή κοινού που θέλετε να στοχεύσετε
  • επιλογή επικοινωνιακού υλικού και μέσων κοινωνικής δικτύωσης
  • σχεδιασμός & προγραμματισμός της εκστρατείας σου
  • δημιουργία περιεχομένου

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2  / ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΙΔΕΩΝ

Δεξαμενή Ιδεών

Στο πλαίσιο μιας ομάδας ή στο πλαίσιο μιας σχολικής τάξης, μπορείτε να επιλέξετε εσείς τον τρόπο που θέλετε να δουλέψετε, είτε σαν μία ομάδα, είτε χωρισμένοι σε υποομάδες ή ακόμη και ατομικά, καθορίζοντας κάποιο μέλος της ομάδας ή μαθητή για την κάθε ειδικότητα.

Διερεύνηση και επιλογή κοινού που θέλετε να στοχεύσετε

Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία της επικοινωνιακής σας εκστρατείας, είναι ο προσδιορισμός του κοινού σας. Είναι πολύ σημαντικό να καθορίσετε εξ αρχής το κοινό που θέλετε να στοχεύσετε. Αυτό δε σημαίνει ότι η εκστρατείας σας ή η παράστασή σας θα είναι απαγορευτική για άλλο κοινό, αλλά το να επιλέξετε τις ομάδες ανθρώπων που θέλετε να επικεντρωθεί η επικοινωνία της παράστασής, θα σας βοηθήσει να διαμορφώσετε το επικοινωνιακό υλικό σας. Αφού επιλέξετε το στοχευμένο κοινό, προσπαθήστε να προσδιορίσετε τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου κοινού, που σχετίζονται με τα εξής:

  • δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, τόπος κατοικίας, επάγγελμα, ιδιότητα)
  • ενδιαφέροντα
  • σχέση με τα μέσα επικοινωνίας (ραδιόφωνο, εφημερίδα, τηλεόραση), το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Επιλογή επικοινωνιακού υλικού και μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Με βάση το προηγούμενο βήμα και γνωρίζοντας το κοινό – στόχο σας, ήρθε η ώρα να διαλέξετε τα μέσα και τους τρόπους που θέλετε να προσεγγίσετε τους μελλοντικούς θεατές σας. Παρακάτω θα βρεις κάποια πιο ‘κλασικά’ επικοινωνιακά υλικά:

Δελτίο Τύπου
Πρόσκληση (κείμενο) προς τα μέσα ενημέρωσης, με σκοπό τη δημιουργία επίσημης δήλωσης και την πραγματοποίηση ανακοίνωσης για κάποιο γεγονός που απευθύνεται στο κοινό.

Επικοινωνιακά έντυπα
Αφίσες, διαφημιστικά φυλλάδια (flyers), διαφημιστικά stickers

Ραδιοφωνικό σποτ
Σύντομη (30 – 60”) ηχογραφημένη διαφήμιση για μετάδοση στο ραδιόφωνο

Αφού επιλέξετε τα επικοινωνιακά σας υλικά, σκεφτείτε ποιες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης θα θέλατε να χρησιμοποιήσετε.

Instagram
Πλατφόρμα κοινοποίησης φωτογραφιών και βίντεο

Facebook
Πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης με τη δυνατότητα κοινοποίησης περιεχομένου (κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο, δημιουργία εκδηλώσεων, υλικό από ιστότοπους)

Tik Tok
Πλατφόρμα δημιουργίας και κοινοποίησης βίντεο μικρής διάρκειας

YouTube
Ιστότοπος για κοινοποίηση, αποθήκευση, αναζήτηση και αναπαραγωγή ψηφιακών βίντεο

Επιλέξτε με βάση το κοινό σας τις πλατφόρμες που θα σας συνδέσουν καλύτερα μαζί τους. Μπορείτε να ερευνήσετε ποιες πλατφόρμες είναι δημοφιλείς στο κοινό που στοχεύετε και σε ποιες πλατφόρμες είναι πιο εύκολο να προωθήσετε υλικό που σχετίζεται με την παράστασή σας.

Σχεδιασμός & προγραμματισμός της εκστρατείας σου

Στο συγκεκριμένο στάδιο, αφού καθορίσετε το κοινό σας, επιλέξτε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και προσδιορίστε τα υλικά σας, μπορείτε να προχωρήσετε με τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό της εκστρατείας σου. Ένα ακριβές πλάνο παραγωγής υλικών και ένα χρονοδιάγραμμα των εργασιών σου, θα σας βοηθήσει να φτιάξετε μία προσεγμένη και δομημένη εκστρατεία. Φυσικά, ο προγραμματισμός πρέπει να βρίσκεται σε συνάρτηση με τον προγραμματισμό της συνολικής παραγωγής. Διαλέξτε τον χρόνο έναρξης της εκστρατείας σας, θέλετε να ξεκινήσει ήδη από την έναρξη της δημιουργικής διαδικασίας, από την έναρξη των προβών ή κατά τη διάρκεια των προβών, όταν θα έχει διαμορφωθεί μια πιο καθαρή εικόνα της παράσταση. Όποιο δρόμο και να επιλέξετε φροντίστε τον χρόνο που θα επιλέξετε για κάθε υλικό και την συχνότητα προώθησης του, είναι σημαντικό να δημιουργήσετε σύνδεση και αλληλεπίδραση με το κοινό.

Δημιουργία περιεχομένου

Και τώρα έφτασε η στιγμή της δημιουργικότητας! Ο καλλιτέχνης που υπάρχει μέσα σας πρέπει να ξυπνήσει και να ‘ζωντανέψει’ την επικοινωνιακή εκστρατεία της παράστασης. Για να τραβήξετε την προσοχή του κοινού σας, προσπαθήστε να δημιουργήσετε ένα ελκυστικό και πλούσιο περιεχόμενο. Υλικό από τη δημιουργική διαδικασία, κλεφτές ματιές στις πρόβες και στα παρασκήνια, αστείες στιγμές από τις πρόβες, σύντομες συνομιλίες με τους δημιουργούς και τους πρωταγωνιστές και ό, τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε, θα ενισχύσει τη σχέση με το κοινό σας και θα δημιουργήσει προσμονή για την παράσταση που έρχεται.

όροι επικοινωνίας

Αφήστε την φαντασία σας ελεύθερη και θα βρείτε πολλές ιδέες για τη δημιουργία επικοινωνιακού υλικού. Παρακάτω σας προτείνουμε 5 απλές ιδέες:

Σύντομα αποσπάσματα από το λιμπρέτο
Φτιάξτε αναρτήσεις με σύντομα αποσπάσματα από το λιμπρέτο. Μπορείτε να τα συνδυάσετε με φωτογραφικό υλικό της παράστασης, με πρωτότυπο γραφιστικό υλικό με τη βοήθεια του σκηνογράφου, ή ακόμη και με πιο αφηρημένο φωτογραφικό ή γραφιστικό υλικό το οποίο θα σχετίζεται με τις πηγές έμπνευσης των καλλιτεχνών της παράστασης.

Βίντεο και φωτογραφίες από τη διαδικασία εξέλιξης του έργου
Μπορείτε να αναρτήσετε φωτογραφίες και βίντεο που να παρουσιάζουν τη διαδικασία εξέλιξης του έργου. Από τη δημιουργική διαδικασία των καλλιτεχνών, μέχρι την έναρξη των προβών και την πρόβα τζενεράλε. Προσχέδια σκηνικών, σκίτσα κοστουμιών, κατασκευή σκηνικών, μουσικές πρόβες είναι μόνο μερικά. Δοκιμάστε με το υλικό που έχετε στο αρχείο σας να φτιάξετε ένα time-lapse video. Μπορεί να λειτουργήσει θετικά στην προσμονή του κοινού σας για την παράσταση, δοκιμάστε το!

Φωτογραφίες από τις τελικές πρόβες
Όταν η παράσταση φτάσει στις τελικές πρόβες (με φώτα, σκηνικά και κοστούμια), δώστε στο κοινό την ευκαιρία για μία κλεφτή ματιά για το τι πρόκειται να δουν στην παράσταση. Επικεντρωθείτε σε έντονα χρώματα, σκηνές με δράση και έντονα συναισθήματα, περίεργους φωτισμούς και εφφέ!

Hashtags & Mentions
Ενθαρρύνετε όσους συμμετέχουν στην παραγωγή να κοινοποιήσουν φωτογραφικό υλικό από τη δημιουργική διαδικασία και την διαδικασία των προβών. Posts, stories, selfies κ.α. στα οποία πρέπει να κάνουν αναφορά (mention) τα κανάλια (social media) της παράστασης και hashtags με το όνομα της παράστασης θα ενισχύσουν και θα αυξήσουν τον αριθμό του κοινού σας.

Σύντομες συνεντεύξεις
Δοκιμάστε να φτιάξετε stories και βίντεο posts με σύντομες συνεντεύξεις ατόμων από την παραγωγή. Ζητήστε τους να μοιραστούν μαζί με το κοινό την εμπειρία της συμμετοχής τους στην παράσταση. Σκεφτείτε ευφάνταστες ερωτήσεις και πληροφορίες που θα θέλατε να μοιραστείτε με το κοινό. Οι συνεντεύξεις μπορούν να αποτελέσουν ένα κάλεσμα του κοινού από τους καλλιτέχνες.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1  / ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑ

Στη συγκεκριμένη δραστηριότητα προσπαθήστε να φτιάξετε ένα πλάνο για τον σχεδιασμό και την προώθηση μιας ‘φανταστικής’ παράστασης. Με βάση το χρονοδιάγραμμα προβών που παρατίθεται παρακάτω, προσπαθήστε να δομήσετε ένα πλάνο εργασιών για την επικοινωνιακή εκστρατεία του έργου σας.

Βήμα 1

Παρακάτω θα βρείτε ένα ‘φανταστικό’ πλάνο εργασιών για το ανέβασμα μιας παράστασης όπερας ή μουσικού θεάτρου. Το χρονοδιάγραμμα αυτό είναι φτιαγμένο όχι με τα δεδομένα μιας επαγγελματικής παραγωγής, αλλά ενός έργου που θα δημιουργηθεί μέσα στους χρόνους και τις συνθήκες ενός σχολικού πλαισίου.

Δεκέμβριος – Φεβρουάριος
Δημιουργία έργου

Μάρτιος – Μάιος
Αναγνώσεις, Μελέτη, Πρόβες

1 – 5 Ιουνίου
Τελικές πρόβες (χώρο, σκηνικά, φώτα)

6 & 7 Ιουνίου
Τεχνικές πρόβες

8 Ιουνίου
Γενική πρόβα

9 Ιουνίου
Παράσταση

Βήμα 2

Δοκιμάστε να φτιάξετε ένα πλάνο εργασιών με βάση το χρονοδιάγραμμα που βλέπετε παραπάνω. Θυμηθείτε:

  • χρονοδιάγραμμα εκστρατείας (περίοδος έναρξης & συχνότητα)
  • μέσα επικοινωνίας με το κοινό
  • επικοινωνιακά υλικά (χρόνοι υλοποίησης και χρόνος ‘μοιράσματος’ με το κοινό)

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2  / ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑ

Στη δραστηριότητα 2 θα προσπαθήσουμε να σχεδιάσουμε, και γιατί όχι να δημιουργήσουμε, ένα επικοινωνιακό υλικό για την όπερα Η Ωραία Ελένη του Όφενμπαχ του Κορνήλιου Σελαμσή.

Βήμα 1

Στο πρώτο βήμα αυτής της απόπειρας πρέπει να διαβάσετε και να μελετήσετε σε βάθος τη σύνοψη του έργου όπως μας την περιγράφει η λιμπρετίστα Αλεξάνδρα Κ*, έτσι ώστε να κατανοήσετε το περιεχόμενο.

28 Ιουλίου 1194 π.Χ. Πάρτι στη Σπάρτη. Πίσω μας βρίσκεται ο ναός του Διός και μπροστά μας, κύριες και κύριοι… Ο Τρωικός Πόλεμος. Μη θορυβείσθε, δεν πρόκειται να χάσουμε τα μπάνια μας. Ο Τρωικός Πόλεμος δεν έχει αρχίσει ακόμη γιατί η Ελένη… δεν έχει ακόμη κλαπεί. Ουπς! Σπόιλερ!

A´ Πράξη

Η ιστορία ξεκινάει στην αγορά της Σπάρτης, όπου όλοι οι ήρωες είναι συγκεντρωμένοι και συνομιλούν. Ο Πάρης ντυμένος βοσκός συναντάει τον μάντη Κάλχα. Του δίνει έναν φάκελο από τη θεά Αφροδίτη και τότε ο Κάλχας συνειδητοποιεί ποιος πραγματικά είναι ο βοσκός. Ο Πάρης αφηγείται την ιστορία για το μήλο της Έριδος, εξηγώντας τον λόγο που βρίσκεται στη Σπάρτη. Η Ελένη κρυφοκοιτάζει τον Πάρη και σύντομα γίνεται η γνωριμία τους. Η δράση μεταφέρεται στους Αγώνες Πνεύματος της Σπάρτης, όπου λαμβάνουν μέρος οι Έλληνες βασιλείς και πολεμιστές και ο Πάρης. Οι αγώνες ξεκινούν και ο Πάρης είναι ο μοναδικός που βρίσκει τις σωστές απαντήσεις. Το πλήθος επευφημεί και ο Πάρης αναδεικνύεται ο μεγάλος νικητής.

Β´ Πράξη

Ένα μήνα μετά και ενώ ο Μενέλαος βρίσκεται στην Κρήτη, η Ελένη περνάει τον χρόνο της στο δωμάτιο πλέκοντας. Ο Πάρης στέκεται τα βράδια έξω από την πόρτα της. Ένα βράδυ αποφασίζει να χτυπήσει την πόρτα της, η Ελένη αρνείται να του ανοίξει, μένοντας να συνομιλούν πίσω από την κλειστή πόρτα. Ο Πάρης θυμωμένος ετοιμάζεται να φύγει, τότε η Ελένη παίρνει την απόφαση και ανοίγει. Η Ελένη, ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα, συνομιλεί και έρχεται πιο κοντά με τον Πάρη, όλα αυτά όμως σταματούν με την αιφνίδια άφιξη του Μενέλαου στη Σπάρτη. Ο Μενέλαος κατηγορεί την Ελένη για απιστία, η κατάσταση μεταξύ των ηρώων περιπλέκεται και η Ελένη ζητάει από τον Πάρη να φύγει από τη Σπάρτη.

Γ´ Πράξη

Μία εβδομάδα αργότερα όλοι οι ήρωες βρίσκονται στο Ναύπλιο. Στο θερινό θέρετρο της Σπάρτης οι ήρωες κάνουν μπάνιο, χορεύουν και πίνουν. Καθώς οι ήρωες βιώνουν ένα ατέλειωτο πάρτι, η θεά Αφροδίτη, εξοργισμένη με τους Σπαρτιάτες που στάθηκαν εμπόδιο στον έρωτα του Πάρη και της Ελένης, τους εκδικείται κάνοντας τις γυναίκες της Σπάρτης να περιφέρονται απαλλαγμένες από λογική, γιορτάζοντας ελεύθερες τον έρωτα και ξεχνώντας κάθε κοινωνική σύμβαση. Η Ελένη και ο Μενέλαος συνεχίζουν να τσακώνονται για την απιστία της, ενώ ο Αγαμέμνονας και ο Κάλχας προσπαθούν να πείσουν τον Μενέλαο να την αφήσει να φύγει. Ένα πλοίο καταφθάνει στο Ναύπλιο. Το πλοίο μπαίνει στο λιμάνι και εμφανίζεται ο Πάρης ντυμένος Μέγας Μάντης της Αφροδίτης. Όλοι τον υποδέχονται με χαρά και σεβασμό. Ο Πάρης, ως Μάντης, ζητάει να μεταφέρει την Ελένη στα Κύθηρα παρουσιάζοντάς το ως αίτημα της θεάς Αφροδίτης. Ενώ η Ελένη αναγνωρίζει τον Πάρη, ο Μενέλαος και οι υπόλοιποι ήρωες αποδέχονται το αίτημα της θεάς και παραδίδουν την Ελένη στον Μέγα Μάντη.

Η ιστορία ολοκληρώνεται με την Ελένη να φεύγει μαζί με τον Πάρη, προειδοποιώντας τον Μενέλαο και τον Αγαμέμνονα πως η φυγή της στην Τροία δεν μπορεί να αποτελέσει αιτία για να ξεκινήσει ο πόλεμος, καθώς δεν την άρπαξε ο Πάρης με τη βία αλλά ήταν δική της επιθυμία να τον ακολουθήσει.

— Αλεξάνδρα Κ*

Βήμα 2

Αφού διαβάσετε τη σύνοψη της παράστασης, προσπαθήστε να σχεδιάσετε ένα σύντομο βίντεο για τα social media το οποίο θα είναι μία σύντομη συνέντευξη της Ωραίας Ελένης. Προσοχή! Δεν μιλάμε για ένα βίντεο της λυρικής τραγουδίστριας που υποδύεται την Ωραία Ελένη, θέλουμε μία συνέντευξη της Ωραίας Ελένης, του ρόλου του έργου. Ακολουθήστε τα βήματα που θα βρείτε στη διπλανή λίστα για να πραγματοποιήσετε τη συνέντευξη σας.

  • Καταγράψτε τις ερωτήσεις ή την ερώτηση της συνέντευξης.
  • Δομήστε τη σειρά των ερωτήσεων / τη δομή της συνέντευξης.
  • Βρείτε το μέρος όπου θα γίνει η συνέντευξη.
  • Σκεφτείτε και προετοιμάστε τη σκηνοθεσία της συνέντευξης.
  • Σκεφτείτε τι είναι αυτό που θεωρείται πιο σημαντικό να αναδειχθεί μέσω της συνέντευξης που θα πραγματοποιήσετε.

ΒΙΝΤΕΟ

Μελετώντας τις παραπάνω ιδέες, προτάσεις και βήματα, πειραματιστείτε στη δημιουργία μιας επικοινωνιακής εκστρατείας για μία παράσταση. Για να πάρετε και άλλες ιδέες, μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο τον Βάιο Μαχμουντέ, να μοιράζεται μαζί σας πληροφορίες και εμπειρίες ως Υπεύθυνος Επικοινωνίας της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ.

Ο Βάιος Μαχμουντές, Υπεύθυνος Επικοινωνίας της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, μιλάει για τους τρόπους και τα μέσα προώθησης και επικοινωνίας μιας παράστασης. Παραγωγή βίντεο: Odd Bleat.